17.11.14

Time for parka


I have never been parka enthusiast. However, recently I've changed my mind and now I have two in my wardrobe. One of them you could see in the previous post. Parkas (and anoraks) are traditional Eskimoo outer garments (Which reminds me of a very interesting parka I've seen in British Museum. It was made of seal intestines...). They were adapted by the US army in the 1950s and used during the war with Korea. In the 1960s they became popular among British youngsters. I remember that when I was about 12, so in mid 1990s, I had one and... I hated it. Few years ago they came back to fashion. Although nowadays they've been way different from a shapeless one I owned, I wasn't convinced. Until now. 

Nunca he sido aficionada a las chaquetas tipo parka. Sin embargo, últimamente dos parkas han aparecido en mi armario (la de las fotos de hoy y la de la entrada anterior). El parka (o el anorak) es una prenda tradicional de los esquimales (me he acordado del parka muy interesante, hecho de los intestinos de foca, que había visto en British Museum..). El parka fue adaptado por el ejercito estadounidense en los años 1950 durante la Guerra de Corea. Una década después se hizo de moda entre los jovenes britanicos. Me acuerdo de que cuando tenía 12 años, entonces a mediados de los 90, tenía un parka que no me gustaba nada de nada. Hace un par de años este tipo de chaqueta volvio a la moda y aunque no se parecía a la prenda sin forma que llevaba en mi adolescencia, tampoco me llamaba mucho la atención. Tampoco me parecía muy útil. Hasta ahora. 

Nigdy nie byłam fanką kurtek typu parka, a tu nagle w mojej szafie pojawiły się aż dwie (jedną widzicie teraz, a druga była w poprzednim wpisie). Parka to tradycyjny ubiór Eskimosów (w tym momencie przypomniała mi się ta widziana kiedyś w British Museum-wykonana z jelita foki...;). W latach 50 zaczęła być  używana przez amerykańską armię w czasie wojny koreańskiej. W kolejnej dekadzie stała się modna wśród brytyjskiej młodzieży. Później pojawiała się co jakiś czas. Pamiętam, że jak miałam jakieś 12 lat, czyli w połowie lat 90, miałam tego typu kurtkę, ale.... szczerze jej nie znosiłam. Kilka lat temu parki znowu stały się modne. Mimo tego, że współczesna parka już nie przypomina bezkształtnego okrycia z moich wczesno-nastoletnich czasów, to i tak nie mogłam się do niej przekonać (poza tym nie czułam specjalnej potrzeby jej noszenia). Aż do teraz. 








Wearing: Second-hand parka, Solar sweater, my husband's scarf, Bershka jeans, Wittchen bag, Lasocki (CCC) ankle boots

38 comments:

  1. Tak, w latach 90 parki były modne, jako młoda osoba nosiłam ją, a zakupiłam w Budapeszcie :) do dziś miło ją wspominam :) Twoja nawet kolorem przypomina mi moją byłą :) pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Ja też nie byłam, i w dalszym ciągu jeszcze nie jestem, nie mam i nie planuje...poki co zakupu. Co nie zmienia faktu ,ze milo sie ciebie oglada

    ReplyDelete
  3. Ładnie i harmonijne skomponowany strój na spacer. Widzę, że jako młoda Mama preferujesz styl casual. Bardzo słusznie, bo to wygodne i ładne. Dobrze dopasowana parka, jest przyjazną kurtką dla kobiety. Zwróć uwagę że w przedziale wiekowym +40. +50 - parka wyjątkowo odmładza. Właśnie dzięki temu, że jej fason jest swobodny,bezpretensjonalny i nieco nonszalancki. W parce żadna z nas nie wygląda na przebraną lub przestylizowaną.. Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :)

      Zgadzam się- dobrze dobrana, nie workowata parka pasuje praktycznie w każdym wieku.

      Pozdrawiam ciepło :)

      Delete
  4. ja nadal jakoś fanką parek nie jestem, ale doceniam, doceniam ich urok na innych ;P
    o, ta Twoja jest, dla przykładu, bardzo zgrabna - a to moim zdaniem nadal jest wśród parek rzadkość wielka!

    ReplyDelete
  5. Anda cuantos días sin verte que alegría volver a tenerte por aquí, enhorabuena por ser ya mami espero que todo te fuera OK. Me encanta el look y oye que estás ideal te has recuperado enseguida
    Bss

    www.blackdressinspiration.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchas gracias, todo bien.
      Y también me alegra volver por aquí:)
      Bss

      Delete
  6. ja też kilka lat temu nie byłam fanką kurtek typu parka. I w sumie nadal nie jestem entuzjastką, aleee jeśli mam wybór: marznąć - komfortowe ciepło, to wybieram zdecydowanie to drugie ;)
    Bardzo pozytywnie,optymistycznie wyglądasz! Macierzyństwo służy :)
    Pozdrawiam ciepło!

    ReplyDelete
  7. Nice look! I like the scarf so much! It looks very warm and cozy:) Great nature!

    Welcome to my blog too:beautymarklady.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes indeed, it's very cosy and warm! Happy you like it!

      Delete
  8. Ja nawet nie wiedziałam do niedawna co to ta parka i skąd nazwa. Ale blogowanie szafiarskie uświadamia :D Ale takie kurtałki nosiłam w czasach punkowych, całkiem nienastoletnich nawet już. Do glanów i krótkich kiecek, łysej głowy. Czadowo było :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak miałam pierwszą parkę to tez nie wiedziałam ;)

      Delete
  9. Bardzo fajnie, wygodnie i cieplutko :)

    ReplyDelete
  10. Yo tampoco había sido nunca muy fan de las parkas y ahora me encantan.Y si tienen maxi capucha con pelo, mejor aún!!! La tuya es preciosa :) .Mil besos guapa!

    ReplyDelete
  11. Un look casual perfecto. Besos!

    ReplyDelete
  12. O ironio! Ja parki bardzo lubię, a nie mam w szafie ani jednej! To co najmniej niesprawiedliwe;-))
    Bardzo podoba mi się Twoja. W ogóle cały zestaw miły dla oka. jest na luzie i gustownie.

    ReplyDelete
  13. Genialna stylizacja, swietne zdjecia:D

    ReplyDelete
  14. Ależ u Ciebie jesiennie - pięknie!

    ReplyDelete
  15. Z parką tworzysz świetny duet. Piękne, jesienne zdjęcia. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  16. IDEALNIE!!! ♕
    pozdrawiam kochana,
    Ola

    ReplyDelete

Thank you very much for your comment! Have a nice day!/ Muchas gracias por tu comentario! Feliz día!/Bardzo dziękuję za komentarz! Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...